Hlavička_4ts

Hlavička_4ts

Mrkvovo-špaldové muffiny

utorok 13. novembra 2012

Extra rýchle, zdravé a výborné mrkvovo-špaldové muffiny vhodné na bežný deň. Obsahujú všetko, čo by mali obsahovať zdravé raňajky. Chutia tak, ako by mal chutiť koláčik ku káve či čaju na olovrant. Okrem toho sú hotové iba za 30 minút.
Minulý týždeň bol dosť hektický a k tomu všetkému som mala nepretržitú chuť na sladké. Keď som vo štvrtok večer varila zdravú večeru („ragú“ z červenej šošovice s bylinkovým bulgurom(recepty s bulgurom pridám neskôr)) vedela som, že to chce aj niečo sladké, ideálne niečo, čo by sme mali aj na raňajky na druhý deň. A keď už som v ten deň nastolila taký zdravý trend nechcela som poľaviť ani pri koláči. Ako prvá mi napadla mrkva... a tak som si pre inšpiráciu nahromadila pár mrkvových receptov a vytvorila som túto rýchlu a zdravú verziu.

180 g hladkej špaldovej múky
80 g trstinového cukru + na posypanie
1 a ½ č.l. prášku do pečiva
½ č.l. sódy
1 č.l. mixed spice (Zmes škorice, zázvoru, nového korenia, rasce, muškátového oriešku a pomarančovej kôry. Pokojne môžete nahradiť ½ č.l. škorice a ½ č.l. zázvoru)
2 p.l. ovsených vločiek + na posypanie
hrsť podrvených vlašských orechov
zázvor cca 2 cm - najemno nastrúhaný
160 g mrkvy - nahrubo nastrúhanej
2 vajíčka
100 g rozpusteného masla
80 g medu


Rúru rozpálime na 200°C. Do veľkej misy dáme múku, cukor, prášok do pečiva, sódu, korenie, ovsené vločky, orechy, nastrúhaný zázvor, nastrúhanú mrkvu a 2 vajíčka. V mikrovlnke rozpustíme maslo, pridáme med a premiešame. Zmes pridáme do misy k ostatným surovinám a poriadne premiešame. Do muffinovej formy si dáme 10 košíčkov, ktoré naplníme pripravenou zmesou a posypeme trstinovým cukrom a vločkami. Pečieme vo vyhriatej rúre cca 18–20 min.

12 komentárov:

Dan Kaposztas povedal(a)...

mnam :-D !

Anonymný povedal(a)...

Urob nejaké mafiny , aj s klobáskou. zajacom si už napiekla ,tak teraz niečo pre nás mäsohltanov. To je vtip- určite sú dobré, vyzerajú lákavo.

4ts povedal(a)...

Som rada, že sa páčia :-)
...na tie klobáskové sa zatiaľ nechystám, ale ďakujem za tip :-P

Lubica povedal(a)...

fííí, to vyzerá dobre. určite vyskúšam, ďakujem :)

Anonymný povedal(a)...

Keď som sa dnes postavila na váhu, rozhodla som sa rázne zmeniť jedálniček, toto mi padlo vhod...
týmto začnem

4ts povedal(a)...

Lubica, ďakujem :-) dúfam, že budú chutiť.

4ts povedal(a)...

Som rada, že Vás inšpirovali práve tieto muffiny... prajem veľa pevnej vôle pri zmene jedálničku.
Aj ja sa budem snažiť pridávať viac zdravších receptov, ale obávam sa, že v tomto období to bude o niečo náročnejšie, keďže sa nám pomaly, ale iste blížia Vianoce...

Anonymný povedal(a)...

Prave som ich dopiekla a aj ochutnala, su vyyyyborne! Dakujem za super recept, ktory netreba vobec upravovat :-)

4ts povedal(a)...

Som velmi rada, ze chutili :-)

Anonymný povedal(a)...

Su vyborne, opat ich peciem. Vdaka a tesim sa na dalsie recepty. magdalen

4ts povedal(a)...

Magdalen, tak to som veeelmi rada, ze chutia. Aj ja som teraz na ne dostala chut a asi si ich zajtra upeciem :-)

Anonymný povedal(a)...

Napiekla som ich synovi do skolky..cely ucitelsky zbor si pyta recept :)

Zverejnenie komentára